loading...
ستاد انتخاباتی دکتر سعید جلیلی - منطقه 4
ابوالفضل بیات بازدید : 9 سه شنبه 21 خرداد 1392 نظرات (0)
مشروح/ سعید جلیلی در جمع دانشجویان و نخبگان مشهد:
باید ساختار اداری و اجرایی کشور را ریشه‌ای اصلاح کنیم

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: امروز باید در نظر داشته باشیم که با این وضعیت اقتصادی به اصلاح ساختار اداری و اجرایی پرداخته و همچنین مسائل کشور را ریشه‌ای حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سعید جلیلی شامگاه دوشنبه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان، طلاب و اساتید مشهد که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار رازی این شهر برگزار شد با بیان اینکه امروز هر چه پیشرفت و موفقیت داریم به راحتی به دست نیاورده‌ایم گفت: گفتمان اسلام ناب و ظرفیت مردم دستاورد پیروزی و تداوم انقلاب است.

وی گفت: بسیار خرسندم که در روز نخست شعبان در پایتخت معنوی ایران حضور یافته‌ام و با شما اساتید، دانشجویان و طلاب جلسه‌‌ای دارم.

جلیلی افزود: آنچه ما در صلوات شعبانیه که پس از نمازهایمان به عنوان دعا می‌خوانیم در حقیقت مرامنامه سیاسی شیعی است که نشان می‌دهد ما چه رویکردی را باید داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر تاملی در فرازهای این صلوات بیندازیم شاید آن شاخص‌های حرکت به صراط مستقیم را برای ما بیان کند.

وی تصریح کرد: از تالار رازی مشهد خاطرات زیادی را دارم 30 سالی هست به این ساختمان نیامده‌ام ولی قبل از آن را به طور کامل به یاد دارم.

جلیلی گفت: در این مکان شهید دکتر دیالمه شاخص‌های حرکت در صراط مستقیم را ترسیم کرد آن هم در فضای پرالتهاب آن روزها.

وی افزود: در همین مکان دیگر شهید بزرگوار شهید هاشمی‌نژاد به تبیین خط امام می‌پرداخت و شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی آن هم در فضای سال 59 بعد از 14 خرداد حضور یافت.

پیشرفت‌های امروز را راحت به دست نیاورده‌ایم

این کاندیدای ریاست‌ جمهوری ادامه داد: به هر حال اگر امروز پیشرفت و موقعیت‌هایی را در عرصه‌های مختلف داریم به واقع اینها را راحت به دست نیاورده‌ایم؛ یکی از بحث‌های بسیار اساسی و جدی پیشرفت‌های مبانی نظری آن پیشرفت‌هاست.

وی گفت: بسیاری از دعواهایی که در سال‌های اول انقلاب وجود داشت بر سر این بود که مبانی نظری مسیر انقلاب چه خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال 57 مقام معظم رهبری در همین مکان سخنرانی بسیار مهمی را تحت عنوان شاخص‌های خط امام تبیین فرمودند. به واقع این بسیار مهم است که بدانیم انقلاب بر چه مبنایی شکل گرفت و تداوم پیدا کرد و دستاوردها و پیروزی‌ها بر چه مبنایی است.

گفتمان اسلام ناب و ظرفیت مردم دستاورد پیروزی و تداوم انقلاب

جلیلی با اشاره به دو مبنای اساسی تصریح کرد: ابتدا گفتمان اسلام ناب که حضرت امام (ره) در سال 42 آن پرچم را بلند کرد در زمانی بود که برای تبیین اسلام ناب و چارچوب‌های آن چالش‌هایی وجود داشت و اینکه چه مسیری باید طی شود؛ نکته دوم بحث این است که اگر حضرت امام(ره) توانست اسلام ناب را در عرصه حکومت و جامعه وارد کند باور مردم بود، ظرفیت مردم را به کار گرفت و شکوفا کرد و این عرصه را فراهم کرد که مردم به عنوان ستون و پشتوانه‌های دین عمل کنند و لذا دیدیم که امام مسیر پیشرفت انقلاب و تنگناهای انقلاب را طی کردند و مسیر را گذراندند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر ضرورت توجه به جریان تردید در انتخابات گفت: اولویت نخست هر دولت باید اصلاح ساختار اجرایی و اداری متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی باشد.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه، بلکه با قدرت‌های بزرگ جهانی هم‌آوردی می‌کند.

باید از ظرفیت جنگ تقابل گفتما‌ن‌ها در مسیر پیروزی استفاده کنیم

وی افزود:‌ امروز جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های عظیمی دارد که باید از آنها استفاده صحیح شود؛ در جنگ اراده‌ها و تقابل گفتمان‌ها باید از این ظرفیت‌های عظیم در مسیر پیروزی استفاده کنیم.

جلیلی با بیان اینکه در انتخابات سال 88 مشارکت گسترده و رقابت تنگاتنگ بود، خاطرنشان کرد: انتخابات 88 فرصتی برای توطئه‌گران و دشمنان نظام بود؛ آنها از این فرصت با ترفندهای مختلف برای ایجاد اختلافات داخلی استفاده کردند که متأسفانه شاهد بروز فتنه از همین ناحیه در سال 88 بودیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: جمهوری اسلامی ایران در منطقه نقش تعیین‌کننده داشته و امروز دشمنان نظام بر این امر واقف بوده و از همین حیث به دنبال ایجاد اختلاف درونی برای ایجاد منازعات و اختلافات میان ملل اسلامی هستند.

وی با اذعان این مطلب که پس از فتنه و انحراف شاهد بروز و ظهور جریان دیگری در تقابل با نظام اسلامی هستیم، تصریح کرد:‌ عده‌ای شروع کرده‌اند به اینکه ما را در مسائل مختلف دچار تردید کنند؛ در این تردید مقاومت، پیشرفت و گفتمان انقلاب اسلامی نیز مورد شک قرار می‌گیرد.

دنباله‌روی از جریان تردید سبب دوری از گفتمان اسلام ناب می‌شود

جلیلی ادامه داد: اگر کسانی بخواهند جریان تردید را دنبال کنند به طور حتم از گفتمان اسلام ناب دور خواهند شد و به طریقی در مقابل این گفتمان قرار می‌گیرند.

به گفته وی، آنان می‌خواهند با ایجاد تردید در ظرفیت‌های کشور، توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره اندازند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد:‌ باید دولت یازدهم با تکیه بر نقاط مثبت دولت‌های گذشته و رفع نقاط ضعف بکوشد تا از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی حداکثر استفاده را برده و نگاه رو به‌ رشد داشته باشد.

جریان تردید به دنبال نادیده‌ گرفتن داشته‌ها و به‌ رخ کشیدن نداشته‌هاست

جلیلی افزود: کسانی که جریان تردید را دنبال می‌کنند به دنبال این هستند که داشته‌هایمان را نادیده گرفته و نداشته‌هایمان را به رخ‌مان بکشند. ما باید در مقابل این جریان مقاومت کرده و به احیای گفتمان انقلاب اسلامی بپردازیم.

مقاومت حرف اول را در سوریه می‌زند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نظام سلطه در چارچوب تحریم و مسئله سوریه قصد دارد، ایران را دچار تزلزل کند، اذعان داشت: امروز نظام سلطه از دو مسیر سوریه و تحریم به ایجاد تزلزل در جمهوری اسلامی ایران پرداخته که به صراحت می‌توان گفت مقاومت حرف اول را در سوریه می‌زند و همچنین امروز در تحریم‌ها نیز نه تنها تهدید نشدیم، بلکه تمام آنها را به فرصت تبدیل کردیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:‌ یکی از راهکارهای جریان تردید این است که برای ما شاخص‌های کاذب را جایگزین شاخص‌های حقیقی کرده و از این طریق ما را دچار تردید و دوگانی می‌کند.

جلیلی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که مسائل این‌چنینی را نباید تنش‌زدایی کرد؛ بلکه باید با تهدیدزدایی پیگیری کنیم، این یعنی پیشگیری قبل از وقوع حادثه.

وی یادآور شد: این مسئله که ابرقدرت‌های جهانی در مورد ایران به اجماع می‌رسند؛ یعنی ایران در موضع ضعف نبوده و بلکه این از نقاط قوت ایران اسلامی به شمار می‌رود.

به گفته جلیلی، ما نباید از ظرفیت‌ها غافل شده و باید مطابق با هنر امام راحل از تمام ظرفیت‌ها در مسیر گفتمان اسلام ناب کمک بگیریم.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور دولت یازدهم باید استفاده از ظرفیت‌ها را بر مبنای اسلام ناب در رأس عملکرد خود قرار دهد، گفت: باید به واسطه استفاده از ظرفیت‌های عظیم، حماسه‌های پیاپی خلق کنیم و این یکی از وظایف مهم دولت یازدهم است.

هیچ یک از کاندیداها نباید برای خود گارانتی و تضمینی قائل شود

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این مطلب که هیچ یک از کاندیداها نباید برای خود گارانتی و تضمینی قائل شود، خاطرنشان کرد: فردی که به صراحت و اطمینان اعلام می‌کند، گارانتی و تضمین دارد و هیچگاه زاویه‌ای با نظام نخواهد داشت همان لحظه، لحظه سقوط وی است؛‌ ما باید همواره خود و اعمال خود را در نظر داشته باشیم و نظارت در رفتار را در رأس اهداف خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: در بحث انتخابات آحاد جامعه قهرمان بوده و نباید در این میان دنبال قهرمان بگردیم.

جلیلی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف مهم دولت یازدهم اصلاح ساختار اداری و اجرایی کشور است، یادآور شد:‌ امروز باید در نظر داشته باشیم که با این وضعیت اقتصادی به اصلاح ساختار اداری و اجرایی پرداخته و همچنین مسائل کشور را ریشه‌ای حل کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در این شرایط باید تصمیمات ریشه‌ای گرفت و با تصمیمات مقطعی مشکلی حل نمی‌شود.

به گفته جلیلی، اولویت نخست هر دولت باید ایجاد ساختار اجرایی و اداری متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی باشد.

دوستی با ملت اسرائیل قابل دفاع نیست

وی تصریح کرد: دوستی با ملت اسرائیل قابل دفاع نیست.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید در مسیر مدیریت کشور سازوکارهای متناسب با فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی داشته باشیم، گفت: برای اداره صحیح کشور باید از سازوکارهای متناسب با کشور خود استفاده کرده و در این مسیر تفکر بسیجی بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه از برخی حوادث فتنه 88 یاد کرد و گفت: فتنه 88 طراحی سنگین برای انتقام‌گیری از نظام بود؛ نباید فتنه را ساده نگاه کنیم، چراکه داستانی مدیریت شده از مرکز که همان خارج از کشور بود و همچنین بخش‌های اجرایی به دست مخالفان داخلی سپرده شده بود.

جلیلی متذکر شد: به تعبیر مقام معظم رهبری فتنه 88 ظلم بزرگی بود و ما باید از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد امنیت بر مبنای ایمان و عدالت استفاده کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خاتمه با تأکید بر قدرت ایران در بحث سفر آلماتی اظهار داشت: ما همواره براساس منطق و گفتمان خود در مذاکرات آلماتی شرکت کره‌ایم و به صراحت اعلام می‌کنیم از موضع منطق و گفتمان خود در مذاکرات آلماتی حمایت کرده‌ایم و امروز گزارش‌ها و اخبار حاکی از مقاومت و پیشرفت ایران بر مبنای چارچوب‌های اسلام ناب در این مذاکرات است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 219
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 51
  • بازدید کلی : 3,965